Friday 15 June 2012

WARUNG WAK SAHOJI KG BARU

                                           Nasi lemak bungkus yang harum dan sedap.

                                                            Rendang daging.

                                                 Tengok gambar pun boleh lapar tau.

                                                           Popiah Goreng dengan sos cili.

                                                                     Kuih bakar.

Kedai ini terletak betul-betul bertentangan dengan Sekolah Rendah Agama Jalan Raja Muda Musa, Kg Baru.  Antara makan yang saya order serpeti diatas, memang sedap dan harga yang berpatutan. Sebab tu la kami sekeluaraga suka breakfast kat sini.  Selain dari itu ada juga bihun goreng, lontong dan kuih muih yang lain. 

Waktu tengahari pula ada jual Nasi Ambeng (saya akan tunjuk gambarnya di lain waktu).  Memang sedap juga Nasi Ambeng ini.  Saya dulu tak pandai makan, pun dah suka, bayangkan.  Ada macam-macam lagi seperti daging kicap, ayam kicap, ayam masak merah, serunding kelapa, sayur lodeh, dsb.

Gerai ini dimiliki oleh Wak Sahoji dan keluarganya.  Kebanyakan menu utama di gerai ini dimasak sendiri oleh Wak dan Isterinya. Wak ni "famous" sebab dialah yang menguruskan dan mengendalikan permit pengkebumian dan mandi jenazah di Kg Baru.  Isterinya juga seorang tukang mandi jenazah untuk wanita. Kalau ada sesiapa yang perasan, beliau juga pernah masuk dalam Discovery Channel pasal mandi jenazah untuk orang Islam.

2 comments: